Rodzaje obciążeń zwrotnych

17 lutego 2021
Category: Karta Kredytowa

Istnieją dwa rodzaje obciążeń zwrotnych: związane z oszustwami i usługami. Twój bank może tego nie wiedzieć.

Obciążenia zwrotne związane z oszustwami

Pierwszy z dwóch typów obciążeń zwrotnych to oszustwo . Jest to łatwe do udowodnienia i łatwe do zrozumienia. Jeśli zgubisz kartę kredytową i ktoś ją podniesie i zacznie robić zakupy, nie odpowiadasz za nie. Zgłaszasz stratę w banku, który wydał, a on zaksięguje Twoje konto.

Innym przykładem oszustwa jest użycie karty kredytowej do zakupu określonego przedmiotu, który nigdy nie zostanie dostarczony. Załóżmy na przykład, że kupujesz nowy komputer wyposażony online. Wyraźnie określiłeś jego specyfikacje techniczne. Następnie, po przyjęciu dostawy, otwierasz pudełko i stwierdzasz, że zawiera gorszy model. Albo używany. Albo toster. Dzwonisz do kupca, ale odmawiają przesłania ci gorszego modelu. Albo ten używany. Albo toster. Po prostu nie pomogą. W takim przypadku kupiec cię oszukał. Twój bank chętnie zgodzi się na cofnięcie transakcji. Oczywiście zasługujesz na obciążenie zwrotne.

Obciążenia zwrotne związane z usługami

Drugi z dwóch rodzajów obciążenia zwrotnego jest związany z usługą . Zasadniczo bankom trudniej jest zrozumieć uzasadnienie obciążenia zwrotnego, gdy jest ono związane z usługą. W końcu, w przeciwieństwie do oczywistego przypadku oszustwa, nie kwestionujesz, że autoryzowałeś zakup. Przyznajesz, że to zrobiłeś. I nie kwestionujesz, że sprzedawca świadczył usługę. Twierdzisz natomiast, że dokładnie zamówiona przez Ciebie usługa nie została dostarczona przez sprzedawcę. Teraz wszystko, co musisz zrobić, to to udowodnić.

To wyzwanie jest dużo łatwiejsze do powiedzenia niż do zrobienia. W końcu podpisałeś umowę. Najprawdopodobniej dostarczyłeś kupcowi również serię dodatkowych dokumentów. Oznacza to, że może je zacytować, aby udowodnić, że dobrowolnie nawiązałeś z nim relacje biznesowe i dokładnie wiedziałeś, co robisz.

Czy Twój bank wie, że istnieją dwa rodzaje obciążeń zwrotnych?

Najprawdopodobniej minęło kilka miesięcy, zanim zdałeś sobie sprawę, że padłeś ofiarą oszustwa i skontaktowałeś się z bankiem. Nie powiadomiłeś od razu swojego banku, tak jak zrobiłbyś to w przypadku zgubienia karty kredytowej lub gdyby ktoś ją ukradł. W takim przypadku bank przypomni Ci, że istnieje 120-dniowy termin na złożenie sporu dotyczącego karty kredytowej. Jesteś cenionym klientem i bardzo im przykro, powiedzą. Twój czas dobiegł lub wkrótce się skończy, a oni nic nie mogą zrobić. I oczywiście bardzo dziękuję i życzę miłego dnia.

Problem polega na tym, że pracownicy działu rozstrzygania sporów Twojego banku, z którymi rozmawiasz, mogą nie wiedzieć, że istnieją dwa rodzaje obciążeń zwrotnych. W szczególności mogą nie wiedzieć, czym jest obciążenie zwrotne związane z usługą. Nie mówiąc już o zajmowaniu się jednym od początku do końca. Bank zażąda w ograniczonym czasie dodatkowych informacji, których możesz nie mieć. A jeśli nie możesz dostarczyć tej dokumentacji w oczekiwanym przez nich terminie, albo zostawią cię z wrażeniem, że nie rozpatrzą twojego sporu, albo powiedzą ci to wprost.

Wyjaśnienie dwóch typów obciążeń zwrotnych

Niestety, ci sami pracownicy banku, którzy nie są zaznajomieni z obciążeniem zwrotnym związanym z usługą, prawdopodobnie nie będą znali rodzaju zakontraktowanej usługi. Jest to najbardziej prawdopodobne, jeśli chodzi o opcje binarne online lub oszustwa forex. Jeśli tak, prawdopodobnie będą twierdzić, że to, co zrobiłeś – a dokładniej, to, co przypuszczałeś, że zrobiłeś – to gra na rynku. Jeśli tak myślą, powiedzą, że wszyscy inwestorzy od samego początku wiedzą, że utrata pieniędzy to realne ryzyko. W końcu żaden bank nie cofnie z mocą wsteczną płatności kartą kredytową na rzecz maklera giełdowego za udziały w firmie, która ostatecznie rozbiła się na Wall Street.

Istnieje więc prawdopodobieństwo, że natychmiastowa, instynktowna reakcja urzędnika bankowego będzie taka, że ​​nie zasługujesz również na zwrot kosztów za swoją stratę.

Nasza wiedza

Biorąc pod uwagę to wszystko, dlaczego Twój bank miałby zatwierdzić i przetworzyć Twoją prośbę o cofnięcie transakcji? Może nie. I tu pojawia się Finance Watchdog . Znamy zasady lepiej niż banki. Dlatego potrzebujesz Finance Watchdog po swojej stronie.

Naszą siłą jest nasze doświadczenie w wyjaśnianiu Twoich praw jako posiadaczy kart kredytowych w języku zrozumiałym dla bankierów. W razie potrzeby wiemy też, jak wskrzesić spór po standardowym terminie. Ma to kluczowe znaczenie na wypadek, gdyby bank przypuszczał, że go przegapiłeś.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy